Pappa sätter blöjan på fel håll .



Tänkte på det nyss , Han och syster är så fruktansvärt lika . Lika sött förvirrade .. Många vill säga korkade .. men på något sätt lyckas hon ändå få till det så gulligt att jag får lust att krama om henne varenda gång .
Pappa älskar cykla , det är det som håller han igång . Funderar mycket på om jag ska ha mer kontakt än vad jag har .. har ingen just nu . Allt kommer snart vara över , han kommer inte finnas länge till . Är jag egoistisk i fall jag inte har kontakt nu o slipper sakna sen ? Eller hata mig själv sen för att jag börja bry mig o sen sakna han till döds !? 

Syster blev mest sviken , har under hela vår uppväxt försökt få henne att se lite lättare på saken tycka om pappa ändå . Men hon var för ledsen , alltid trodde hon på honom . Medans jag tog lättare på det accepterade att saker o ting var som dom var . Nu när hon äntligen tar honom till sig och försöka vara den dotter hon är o ge honom en andra chans , så är det jag som hatar honom för allt han gjort . Eller det lilla han gjorde . Tar ett steg tillbaka och är rädd för hur slutet kommer bli . Han vet iaf att mamma fått till det ganska bra med oss , Mamma har gjort oss till dom vi är . Skulle inte vilja vara på nått annat sätt . Utan henne hade inte jag varit jag . Syster inte varit syster . Hon är självständig precis som vi .

Hamnar man i vissa situationer och inte är stark nog att ta sig ur så fastnar man . Det har jag accepterat , samtidigt som jag aboslut inte är som han så kan jag förstå .. varför det var så svårt att lämna den enda "trygghet" man hade .

Något vi antagligen ärvt är vårt sätt att göra saker , helt utan att tänka efter innan . Men vi lyckas ändå ordna till det till det bästa efteråt .
Även om Systers graviditet inte var så jätte planerat så finns det ingen bättre mamma , är så stolt över henne . Hon har fått till det riktigt bra . Noel är helt underbar .  Hon har blivit så mycket mer vuxen under nio månader . Anpassat sig till verkligheten att vara mamma och förälder .. allt vad ansvaret innebär . Och vara "ensam" förälder är inte alltid så lätt .

Morfar har fått träffa sitt barnbarn , och då hamna blöjan på fel håll.

Ni är jag och jag älskar er
  oavsätt

Kommentarer

Här kommenterar du mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback