Gränsen mellan hjälplöshet och hopplöshet

Skickade iväg ett mess  till mamma i morse , hon ringde upp .. svarade med gråten i halsen . Hon är världens tuffaste mamma , aldrig nånsin några problem . Men nu .. när det är problem .. såkan jag inte hjälpa henne . Mitt hjärta brister och i morse var jag tvungen att visa det .. jag grät när hon sa det första ordet .. jag grät för att hon mår dåligt för tillfället  och hon tröstar mig , borde vara tvärt om . Men jag vet inte hur jag ska klara av att vara stark . Inte när det gäller mamma . Men jag vet att hon klarar detta . Det är ju  min mamma .

Gick förbi en man med motorsåg i morse , liten man bakom en buske . Mannen skrek till och tappade mototsågen , mitt hjärta stannade nån sek för jag visste nästan att mannen motorsågat av sig nått ben eller hand . Han hoppade omkring och fumlade med sin telefon . Mitt hjärta stod nog still fortf . Där fanns ju inget blod .. mannen vände sig om och jag frågade om allt var ok , han tackade och svarade att han blivit getingstucken och att han måste ha tag i sin kollega för medicin . Gud så bra tänkte jag (att han var hel )o gick där ifrån , när jag nästan nådde busstationen så fick jag ångest . Folk kan ju dö av ett litet stick . Bussen kom och jag vet fortf inte om mannen klarade sig . Hoppas det !

Arbetets första minutrar , precis innan jobbet börjar egentligen . halvtimmen på bussen .. med musik i öronen , Betydelsefulla en två tre  ... tjugoåtta tjugonio minutrarna . Om inte de fanns så hade jag inte funntis på jobb.  så lite kan göra så mycket .
Haft en bra dag på jobb , blodet rann i ca 45 minuter tack vare mia som inte såg till honom ordentligt . Grrr ! Att han inte kan låta bli att stoppa fingrarna i munnen .

Åt pizza med J i dag . Såg idol.. vilka nötter !
Sofie ringde för andra gången , nu skrattade hon  innan hon  fick fram något ord ... Tack o lova att hon är i samma situation som mig . Min lilla Maxi brud !
Pratade med Henke , vi fick bekräftat att det var längesen nu .

Kvällens tanke "you and me" ?!

Kommentarer

Här kommenterar du mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback